Verzend & Retour policy

Ben je toch niet helemaal tevreden over je aankoop? Geen probleem, wij hanteren na aankoop 14 dagen bedenktijd. Na het melden van een retour heeft u na de eerste 14 dagen nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Onderstaand tref je de informatie over onze Retour Policy. De Lampfabriek behoudt zich het recht om op basis hiervan de retour zending in behandeling te nemen. 

 Let op: Alle bestellingen worden door een externe partij verzonden, deze partij staat los van de Lampfabriek en kan u helaas niet verder helpen met het aanmelden / verwerken van retouren. 

 

Retourneren

Bij je bestelling tref je een retour document. De Lampfabriek raadt ten strengste aan om de stappen in dit document nauwkeurig te doorlopen en in te vullen zodat de retourzending correct verwerkt kan worden. Als er geen retour document is neem dan contact op met onze klantenservice en geef de reden van je retour aan. Document niet ontvangen? Je kan je retour aanmelden via de mail, chat, return paneel en de link hieronder.

https://delampfabriek.nl/apps/parcelpanel-returns

 

Let op: De verzendkosten zijn op rekening van de klant. Houd er bij het inpakken rekening mee dat oude stickers op de doos kunnen zorgen voor verwarring bij de postdiensten. Wij adviseren u altijd om de oude stickers van de verpakking te verwijderen. Hiernaast dient het retourformulier ingevuld in de verpakking te zitten. 

 

- Indien wij een retour niet volledig ontvangen brengen wij 20 Euro in mindering bij elk onderdeel dat mist in de verpakking.

 

- Wij accepteren geen retour met beschadigingen en of lijmresten. (Test de lamp voordat u eventuele plakstrips bevestigd) 

“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@delampfabriek.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Hoe volg ik mijn retourzending?

Wanneer je een retourzending afgeeft bij een pakketpunt van PostNL, krijg je een PostNL Track & Trace code waarmee je op de website van PostNL je zending kunt volgen vanaf het pakketpunt van PostNL tot aan ons retourcentrum.

Wanneer wij vervolgens je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een retourbevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook direct het nieuwe rekening- of restitutiebedrag.

Mocht je na 14 dagen na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op via info@delampfabriek.nl 

 Staat van het artikel

“U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@delampfabriek.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

 

Verpakking

De Lampfabriek accepteert enkel retouren verpakt in de originele verpakking. Pak de lampen dus zorgvuldig uit.

 

Ruilen wegens beschadiging

De Lampfabriek behoudt zich het recht voor om alleen artikelen te ruilen als deze bij levering beschadigd of kapot zijn. Als je de producten voor hetzelfde artikel/dezelfde artikelen wilt inruilen, neem dan contact met ons op via info@delampfabriek.nl

 

TERUGBETALING

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer weet ik of deze is goedgekeurd?

Wanneer je artikel is ontvangen en gecontroleerd, ontvang je een e-mail waarin staat dat de Lampfabriek je geretourneerde artikel met succes heeft ontvangen. We houden je vervolgens op de hoogte van de status (goedgekeurd / afgewezen) van je geretourneerde artikel.

 

Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Je hebt een artikel retour gestuurd, deze is goedgekeurd en je wacht op de terugbetaling.

De verwerking van een retourzending kan tot aan 14 dagen duren. Wanneer je retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort naar de bij ons bekende betaalgegevens.

 

Geen terugbetaling ontvangen?

Je hebt een artikel retour gestuurd, deze is goedgekeurd en het terugbetaal termijn is overschreden.

In het geval dat je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, vragen wij je eerst jouw bankrekening te controleren. Het kan enkele dagen duren voordat het geretourneerde bedrag wordt bijgeschreven. Bij twijfel raadt de Lampfabriek je aan om contact op te nemen met je bank / creditcardmaatschappij.

Als dit niet het geval is en je nog steeds geen betaling van de Lampfabriek hebt ontvangen, neemt dan direct contact met ons op via info@delampfabriek.nl

Wat gebeurt er als ik het pakket niet ophaal bij het postkantoor/servicepunt?

Het pakket blijft gewoonlijk 7 dagen op het postkantoor voordat het wordt teruggestuurd. Voor meer exacte informatie kun je terecht bij je plaatselijke postkantoor. Als je je pakket niet ophaalt wordt het naar ons teruggestuurd. Het pakket wordt dan door ons geregistreerd als 'niet-opgehaald': hiertoe zullen we vervolgens € 25 administratiekosten in rekening brengen. Ook de bijkomende kosten voor het terugsturen van het pakket zullen wij in rekening brengen. Het resterende orderbedrag wordt aan je terugbetaald - op dezelfde manier zoals je de bestelling oorspronkelijk hebt betaald.

Inklapbare content

Kan ik mijn bestelling nog retourneren?

Zeker, dit kan binnen 14 dagen na bezorging in de originele verpakking. Kijk voor meer details op onze retourpagina.

Wat rekenen jullie aan verzendkosten?

Boven de €50 is de verzending altijd GRATIS. Anders kost het €4,95 voor verzending in Nederland en België.

Zit er garantie op jullie producten?

Zeker, we hanteren een standaard garantie van 2 jaar op alle producten.

Zijn de lampen gemakkelijk zelf te monteren?

Ja, je kunt de lampen zelf ophangen. Zorg er wel voor dat je goed weet wat je moet doen. Twijfel je, vraag dan een bekende om je te helpen.

Waar vindt ik de levertijden?

De levertijden van onze producten zijn zichtbaar op de product pagina en verschillen per product.

Zijn speciale aanvragen ook mogelijk? Zowel zakelijk als prive?

Zeker, we helpen u graag met een speciaal verzoek. Of het gaat om een andere kleur kabel of een groot project met speciale wensen, we kijken graag met u wat er mogelijk is.

Kan ik langs komen om de lampen te bekijken?

Helaas niet, we hebben geen showroom en enkel voor de Wabi Sabi lampen kunt u langskomen voor een bezichtiging.

Waar kan ik vinden of een lamp dimbaar is?

Dit staat vermeld bij de product pagina. LET OP! Een smart lamp zoals die van Phillips is altijd dimbaar en dus ook geschikt voor niet dimbare lampen.

Hoelang duurt het terugbetalen van mijn retour?

Na de levering bij ons op locatie is dit 1 tot 5 dagen. We verwerken een keer per week alle retouren.

Mijn bestelling is kapot geleverd, wat nu?

Stuur ons een mailtje met foto's van de schade van het product en de doos. Stuur ook het verzendlabel mee als bewijs dat het om uw bestelling gaat.

We helpen je verder via de mail met een oplossing.